Tuesday 31 January 2017

RAWATAN UNTUK KULIT BERJERAWAT

HAI SEMUA!! MASIH DALAM MOOD CUTI BERAYA CINA KE? HEHEHE. TERINGAT PULAK PERNAH SEKALI DAPAT ANGPAU MASA ZAMAN-ZAMAN REMAJA DULU. SEKARANG DAH REMAJA PURBA TAK DAPAT DAH ANGPAUNYA.. SOBS! TAPI KALI NI TAK NAK CERITA PASAL CNY ZAMAN DULU. NAK SHARE PASAL PENJAGAAN KULIT. HEHEHE


Ok. Bercerita pasal penjagaan kulit, ramai dari kalangan kita ada masalah jerawat. Bila dah ada jerawat, of cos la timbul plak parut jerawat. Aiseyyyy.. Ni yang tak tahan ni. Ni yang buat tambah rimas sebabnya akan ada episod bercinta nak hilangkan parut jerawat, nak2 kalau parut tu parut dalam macam berkawah tu. Ditambah pulak dengan pori2 terbuka. Memang keyakinan boleh turun ke tahap 0.0001%. Wanita khususnya akan mudah moody kalau confident level dah menjunam macam tu. Walaupun ada suami / pasangan yang tak kisah, tapi tetap boleh moody sampai gila-gila. 


So arini teringin nak share kat awak semua tentang rawatan kulit berjerawat ni. Sebab saya tau ramai yang bermasalah ni. Saya sendiri pun dah cuba macam-macam sehingga sekarang. Alhamdulillah. Dah mula berjumpa kaedahnya.

Ok. Kita guna cara tradisional dulu ye. Sebenarnya banyak cara nak hilangkan jerawat dan parut jerawat yang kita boleh praktiskan asalkan kita RAJIN dan SABAR untuk dapat resultnya. Hasilnya berkesan jika kita KONSISTEN tau.

Mula-mula, kita perlu nyahkan jerawat dulu. Kalau boleh bila dah ada tanda-tanda macam sakit nak naik jerawat tu, terus cari ubatnya. Waktu ni masih mudah nak elakkan jerawat tu naik. 

Tips 1:

tips kecantikan
Serbuk kayu manis + madu

Tips 2: 

tips kecantikan
Aloe Vera Gel + Air Bunga Ros

Tips 3:

tips kecantikan
Petua yang senang untuk diamalkan

Tips 4

tips kecantikan

Tips 5

tips kecantikan
Hanya guna lemon & sapukan jusnya ke kawasan yang berjerawat & berparut

Tips 6

tips kecantikan
Saya belum pernah cuba tips ini

Tips 7

tips kecantikan
Bedak sejuk paling efektif untuk menyerap minyak pada kulit muka

Tips 8

tips kecantikan
Minyak kelapa dara juga sangat baik untuk melebatkan & melembutkan rambut

Tips 9

tips kecantikan
Timun batang sejuk bila disapu di kulit muka

Tips 10

tips kecantikan
Aloe Vera Gel perlu hati-hati semasa sapu di kulit bagi mengelakkan gatal. Seeloknya guna Aloe Vera Gelly yang original di pasaran. Saya gunakan jenama Forever Living

Petua-petua ni saya ambil daripada pelbagai sumber. Dan mostly saya amalkan suatu ketika dulu tapi sebab kurang kerajinan, akhirnya petua tinggal petua. Yang saya pernah amalkan & berkesan ialah gunakan serbuk kayu manis + air. Sekarang tak boleh guna dah cara ni sebab kulit mudah melecur. Aloe Vera gel HIGHLY RECOMMENDED! Saya guna jenama Forever Living

Paling senang & murah ialah gunakan serbuk kunyit + bedak sejuk + air. Tepek je semua ni kat muka. Nak terus tido or nak terus basuh after 30 minit pun takde masalah.



PRODUK UNTUK JERAWAT & PARUT JERAWAT


🍁 Aiken Tea Tree Oil (Untuk Jerawat)

Saya pun guna produk juga untuk hilangkan jerawat dan parut jerawat. So far saya juga minyak Aiken Tea Tree Oil untuk hilangkan jerawat. YANG INI MEMANG BERKESAN! CONFIRM! Saya siap syorkan pada adik lelaki saya & sekarang dia adalah pengguna setia Aiken Tea Tree Oil & pencuci muka Aiken. Produk ni awak semua boleh dapatkan kat Watson or tempat yang sewaktu dengannya. Harganya pun murah sangat. 

aiken
Minyak Tea Tree Oil Aiken 

Produk lain saya tak berapa pasti. Tapi so far yang ni the best untuk hilangkan jerawat ye. 100% Tea Tree Oil.



🍁 Azanis Scar Serum (Untuk Parut Jerawat)

Untuk parut jerawat, saya takde result yang konsisten, Saya pernah cuba Azanis Scar Serum tapi saya jenis tak sabar nak nampak result, alih-alih produknya terbengkalai kat atas meja solek sampai sekarang. heheheh.



🍁 Yanko Skincare (Untuk Jerawat & Parut Jerawat)

So, kalau awak semua sama macam saya yang kurang sabar nak cantik, tapi tak nak musnahkan kulit dengan produk-produk chemical kat luar sana, saya suggest kan YANKO SKINCARE. 100% RECOMMENDED!

Yang ini saya GUNA SEKARANG. Artikel ni ditulis genap saya pakai skincare ni 26 hari dah termasuk hari ini. Memang TERBAEKKK. Itu je saya boleh cakap. Sebab testimoni saya hampir sama seperti mereka yang dah cuba. Lain kali saya post gambar saya ye. Sekarang ni saya simpan untuk diri sendiri dulu. hehehe.

yanko skincare
Yanko Skincare
Untuk makluman awak semua, produk Yanko adalah daripada Taiwan tapi menggunakan teknologi German & ianya SELAMAT DIGUNAKAN, CEPAT KESAN & TIADA BAHAN KIMIA MERBAHAYA LANGSUNG. Saya pernah tulis artikel pasal produk Yanko ni kat sini. Testimoni produk pula kat sini.

Selain itu, awak boleh tinjau produk & testimoni produk kat Instagram & fanpage saya seperti kat ⏬⏬⏬


PM / Whatsapp : 016-9450506
Emel : wfws1505@gmail.com
Fanpage : Natural Health Be Young
Instagram : gebu.store_bywafaz


~XOXO~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...