Friday 30 October 2015

MENU DIET UNTUK KURUS

HAAAAAA... ENTRY KALI NI LAGI SYOK SKET. MENU DIET. KITA NI KANNNN ASAL SEBUT DIET MESTI TAK LEH MAKAN, MESTI BERLAPAR, MESTI TAK LEH ITU, TAK LEH INI, LAST-LAST BADAN MERANA. NO! NO! NO! SALAHHHH SANGAT TU. SEBENARNYA ALLAH CIPTAKAN BADAN KITA NI SEMPURNA DAH. TAK PERLU SEKSA DENGAN BERLAPAR SEMUA, KECUALI PUASA. TU PUN MESTI MAKAN JUGA TIME BERBUKA TU OK. 


Mengikut Kevin Zahri, kita tak boleh skip makan! Means kita mesti makan ikut time! Barulah badan kita konsisten bekerja ikut masanya. Bukan aje bekerja ikut time tau, tapi badan pun ada sistem sendiri untuk proses segala makanan yang masuk badan kita. Hari ni saya kongsikan juga waktu yang sepatutnya korang makan. Tips ni saya dapat dari seorang kenalan yang memang mantopppp gila badan walaupun anak dah 4 orang di usia lebih 35 tahun. Awet muda plak tuh. Tak caya? Korang cuba amalkan dalam sebulan. Menjadi, tapi ikut betul-betul lah ok?



MENU SIHAT UNTUK KURUS


Ada orang nak kurus, tapi malasnyeeee lah nak bersenam, walaupun hanya senaman ringan yang simple. Korang dah baca kan tips senaman paling sempoi dari dalam rumah tapi still boleh kurus kurang sebulan? Kalau belum baca, baca kat sini 

Hari ni plak, saya nak ceita alternatif kalau korang tak nak bersenam. Tapi masih boleh makan. Owhhhh!!! Syok gile kan. Indahnya dunia kalau boleh kurus dengan cara makan. hehehehe. Tapi jangan nak suke sangat ok. Suke sikit-sikit je. kekekeke. Menu sihat ni saya ambil daripada group whatsapp bisnes. Biasalah kan, nak kekal sihat banyak pasal info kesihatan yang kami dapat. Menu ni sangat ringkas, sangat simple. Kiranya korang boleh punya buat sebagai amalan harian kalau nak kurus. Let's check it out!


MENU UNTUK KURUS DALAM 15 HARI


First dapat menu ni saya cukup suka. Maklumlah 15 hari je korang!!! Rasa nak menjerit melompat-lompat!! Yahoooo!!! 🎊🎆 Tapi menu ni takde lah strict sangat. Kalau takde bahan, pergi beli or gantikan dengan apa yang korang suka. Tapi berpada-padalah ye. Make sure apa yang diganti tu seangkatan dengannya & sama jumlah kalori.



Menu Diet Day 1 - Day 6

kurus



Menu Diet Day 7 - Day 12

kurus


Menu Diet Day 13 - Day 15

kurus cepat


Notes:

Klik pada gambar untuk lebih jelas ye.

Menu diet yang atas ni korang boleh tambah nasi tapi dalam kuantiti yang sikit. Saya suka ikut petua Kevin Zahri. Hanya segenggam nasi (besar 1 penumbuk tangan kita). Ada juga orang tanya saya, boleh ke tak makan nasi? Kenyang ke? Sincerely, memang kenyang. Sebab dalam menu harian wajib ada protein! Protein tu lah membuatkan korang rasa kenyang. Tak makan nasi pun tak pe dah sebenarnya. Thats y kalau korang pernah consume supplemen untuk kurus, mesti ada protein. Selalunya dalam bentuk shake. Forever Living products pun tak terkecuali, Forever Lite Ultra yang sedap yummeh!! ❤❤



MAKAN IKUT MASA


Tadi saya ada janjikan nak kongsikan tips slim seorang kenalan saya kan? Tips ni beliau kongsikan secara terbuka dalam Facebook. So saya share kan dengan korang. Saya buat juga. Memang efektif dari segi sistem badan kita. Terasa perubahan badan kita. 

6 AM - 8 AM - SARAPAN (TOLONGGGGG JANGAN SKIP!!) 🙈🙈
10 AM - BISKUT / BUAH
12 PM - 2 PM - MAKAN TENGAH HARI
3 PM - 5 PM - SNACK
5 PM - 7 PM - MAKAN MALAM


PENTING!!! 

JANGAN MAKAN SELEPAS 8 MALAM!! 👏👏


Ok. Itu sahaja tips kurus dari segi pemakanan. Oh ye! Bagi yang berminat nak mencuba SET CONFIRM KURUS dari FOREVER LIVING macam dalam gambar di bawah ni, boleh roger-roger ok! Special diskaun untuk pembaca blog saya. ツツ




PM / Whatsapp : 016-9450506
Emel : wfws1505@gmail.com
Instagram : bywafaz


~XOXO~

2 comments:

  1. diet yg dlm gmbr tu dr program JK1M ke??

    ReplyDelete
  2. Macam saye diet tak makan nasi slama tiga bulan. Nak hilangkan Lemak tepu kat perut and pinggang. Just makan tlor rebus and exercise. Alhamdulillah hasil nye. Now 12.01.2018 saye baru makan nasi sbesar penumbuk. Hehhee..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...